Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Architektonická studie sakrálního objektu Brno - Líšeň
Malečková, Kateřina ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zpracování návrhu novostavby sakrálního objektu v Brně-Líšni. Jedná se o parcelu ve středu panelové zástavby mezi objektem polikliniky a budovou Salesiánského střediska mládeže (=Salesko). Na realizaci tohoto objektu čeká komunita Salesiánů, která bude objekt nejvíce využívat, již dlouhá léta. Klíčovým tématem je vytváření prostorů umožňující setkávání lidu k bohoslužbám, slavnostem a společenským akcím. Návrh zpracovává dva vzájemně propojené provozy – budovu kostela Seslání Ducha Svatého a farní objekt. Základní kompozici tvoří 3 kubické hmoty – vstupní část objektu kostela, hlavní liturgický prostor a faru. Výškovou dominantou se stává zvonice, která sděluje sakrální funkci stavby. Jedná se o soubor objektů s dvěma nadzemními podlažími a jedním podzemním podlažím ve vstupní části kostela. V projektu je okrajově zahrnuto i řešení volných prostranství v okolí parcely a jejich přeměna na kvalitní veřejné plochy. Sakrální prostor se má stát místem, které své návštěvníky vítá, přijímá a dává jim pocit bezpečí. Uvnitř objektu lidé naleznou klid, oporu, porozumění a odchází s pocitem lepšího člověka.
Architektonická studie sakrálního objektu Brno - Líšeň
Minárová, Tereza ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh studie sakrálního objektu – kostela Seslání Ducha Svatého v Brně, Líšni. Objekt kostela je doplněn o duchovní centrum. Stavební program je vymezen na následující: budova kostela, s jeho předzázemím – parkovací prostory, zkušebna, příprava květin, prodej drobných předmětů s odpočinkovou zónou; hlavní loď kostela, kůr, prostor pro děti s rodiči, kaple; zázemí sakristie – zpovědnice, farní kancelář, sakristie, depositář. Další část stavebního programu jsou prostory duchovního centra: recepce, kanceláře nadace s archivem, zasedací místností, učebna nedělní školy, multifunkční sál, klubovna, 3 byty se samostatnou kaplí. Vše je doplněno o technické a hygienické zázemí. Návrh je rozšířen o relaxační prostory v nedalekém okolí, které rozšiřují portfolio občanské vybavenosti v této oblasti. Návrh zahrnuje sakrální i profánní funce. Duchovní centrum je tedy polyfunčního rázu a nabízí podněty jak pro Salesiánskou komunitu, tak pro místní obyvatele přilehlého sídliště. Jejich centrem setkávání je Kostelní náměstí, které se střetává v osách dvou hlavních směrů příchodu z ulice Horníkova a od Salesiánského střediska mládeže. Předzázemí s posezením a prodejem drobných předmětů slouží širší veřejnosti, která může dál využívat multifunkční sál pro příležitosti koncertů, přednášek, výstav. Prostory klubovny, učebny a Farního atria budou sloužit pro vzdělávací a jiné aktivity dětí, jejich rodičů a prarodičů i jiných sociálních skupin. Duchovní centrum umožňuje také úřední činnost nadace s možností využití okolního zázemí. Centrum dále nabízí soukromou část pro bydlení v rámci farnosti se třemi jednotkami 2+KK, vyhrazeným parkováním a skladovacími prostory. Celý komplex nabídne lidem z této lokality novou nabídku služeb, kulturního a duchovního vyžití.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
Návrh nábytkového solitéru s použitím dřeva a kamene
Borbélyová, Jozefína
Diplomová práce se zabývá návrhem stolového nábytku pro veřejné interiéry v podobě solitéru. Zdůrazňuje význam použití udržitelných materiálů, interpretuje trend návratu k přírodě, klade důraz na použití daných materiálů, jako je masivní dřevo a přírodní kámen. Součástí práce je návrh obývacího stolu doplněný o kolekci bufetových a jídelních stolů jako možné proměny a využití návrhu. Vizuální uplatnění tématu je zaměřeno spíše na náročnějšího zákazníka, který vyžaduje kvalitní solitéry do interiéru hotelu či kavárny. Proto se práce v teoretické části zabývá rozborem jednotlivých materiálů, typologií a ergonomií stolového nábytku, zhodnocením historických souvislostí a vybraných řešení ze současnosti. V neposlední řadě zahrnuje také bezpečnostní požadavky a platnou legislativu pro daný výrobek. Praktická část představuje celkový proces návrhu včetně variantních řešení, samotný finální návrh a jeho zdůvodnění a zprostředkovává celý výrobní proces funkčního modelu.
Metody určování původu mramorů
Dontová, Kateřina ; Přikryl, Richard (vedoucí práce) ; Kuchařová, Aneta (oponent)
Určení zdrojové oblasti mramoru pocházejících ze soch nebo staveb, jež jsou součástí kulturního dědictví, patří k základním úlohám materiálového výzkumu uměleckých děl a archeologických nálezů. Světlé antické mramory, patří k nejvíce studovaným typům přírodního kamene. Různé typy metod, využívané k určení jejich původu, patří k nejlépe rozvinutým; pro tuto skupinu hornin rovněž existují nejrozsáhlejší soubory dat. Tato bakalářská práce se zaměřila na rešerši hlavních vědeckých metod, které se v posledních 130 letech při studiu původu mramorů uplatnily. K nejdéle používaným patří metody mineralogicko-petrografické s využitím mikroskopickým metod. Tyto metody se od počátečních popisných studií vyvinuly směrem k souboru metod, umožňujících získání kvantitativních dat. Ta v současné době tvoří jeden ze základních pilířů určování původu mramorů. V období po 2. sv. válce se při určování původu mramorů začaly postupně využívat různé metody analytické, zaměřené na vybrané aspekty chemického složení mramorů. Kromě stanovení obsahu stopových prvků (např. pomocí neutronové aktivační analýzy, později hmotností spektrometrie s indukčně vázanou plazmou) se jedná zejména o metody zaměřené na studium poměru stabilních izotopů O a C. Poslední desetiletí přinesla poznání, že žádná z metod nemůže být využita jako...
Architektonická studie sakrálního objektu Brno - Líšeň
Minárová, Tereza ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh studie sakrálního objektu – kostela Seslání Ducha Svatého v Brně, Líšni. Objekt kostela je doplněn o duchovní centrum. Stavební program je vymezen na následující: budova kostela, s jeho předzázemím – parkovací prostory, zkušebna, příprava květin, prodej drobných předmětů s odpočinkovou zónou; hlavní loď kostela, kůr, prostor pro děti s rodiči, kaple; zázemí sakristie – zpovědnice, farní kancelář, sakristie, depositář. Další část stavebního programu jsou prostory duchovního centra: recepce, kanceláře nadace s archivem, zasedací místností, učebna nedělní školy, multifunkční sál, klubovna, 3 byty se samostatnou kaplí. Vše je doplněno o technické a hygienické zázemí. Návrh je rozšířen o relaxační prostory v nedalekém okolí, které rozšiřují portfolio občanské vybavenosti v této oblasti. Návrh zahrnuje sakrální i profánní funce. Duchovní centrum je tedy polyfunčního rázu a nabízí podněty jak pro Salesiánskou komunitu, tak pro místní obyvatele přilehlého sídliště. Jejich centrem setkávání je Kostelní náměstí, které se střetává v osách dvou hlavních směrů příchodu z ulice Horníkova a od Salesiánského střediska mládeže. Předzázemí s posezením a prodejem drobných předmětů slouží širší veřejnosti, která může dál využívat multifunkční sál pro příležitosti koncertů, přednášek, výstav. Prostory klubovny, učebny a Farního atria budou sloužit pro vzdělávací a jiné aktivity dětí, jejich rodičů a prarodičů i jiných sociálních skupin. Duchovní centrum umožňuje také úřední činnost nadace s možností využití okolního zázemí. Centrum dále nabízí soukromou část pro bydlení v rámci farnosti se třemi jednotkami 2+KK, vyhrazeným parkováním a skladovacími prostory. Celý komplex nabídne lidem z této lokality novou nabídku služeb, kulturního a duchovního vyžití.
Architektonická studie sakrálního objektu Brno - Líšeň
Malečková, Kateřina ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zpracování návrhu novostavby sakrálního objektu v Brně-Líšni. Jedná se o parcelu ve středu panelové zástavby mezi objektem polikliniky a budovou Salesiánského střediska mládeže (=Salesko). Na realizaci tohoto objektu čeká komunita Salesiánů, která bude objekt nejvíce využívat, již dlouhá léta. Klíčovým tématem je vytváření prostorů umožňující setkávání lidu k bohoslužbám, slavnostem a společenským akcím. Návrh zpracovává dva vzájemně propojené provozy – budovu kostela Seslání Ducha Svatého a farní objekt. Základní kompozici tvoří 3 kubické hmoty – vstupní část objektu kostela, hlavní liturgický prostor a faru. Výškovou dominantou se stává zvonice, která sděluje sakrální funkci stavby. Jedná se o soubor objektů s dvěma nadzemními podlažími a jedním podzemním podlažím ve vstupní části kostela. V projektu je okrajově zahrnuto i řešení volných prostranství v okolí parcely a jejich přeměna na kvalitní veřejné plochy. Sakrální prostor se má stát místem, které své návštěvníky vítá, přijímá a dává jim pocit bezpečí. Uvnitř objektu lidé naleznou klid, oporu, porozumění a odchází s pocitem lepšího člověka.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
Determination of geological provenance by cathodoluminescence spectroscopy of apatites and carbonates
Pánik, Róbert ; Matějka, Dobroslav (vedoucí práce) ; Ježek, Josef (oponent) ; Skála, Roman (oponent)
Tato práce představuje novou metodu pro určování geologické provenience pomocí statistické analýzy katodoluminiscenčních spekter mramorů a karbonátových hornin z různých lokalit Českého masivu. Analýza je založena na kombinaci dat ze sedmi různých způsobů určování podobnosti spekter a poskytuje robustnější výsledky než přístup založený pouze na jedné metodě. Tyto výsledky je možné dále vylepšit pomocí metaanalýzy, která vyhodnocuje chování spekter v průběhu jednotlivých kroků analýzy. Analýza byla provedena jak na původních katodoluminiscenčních spektrech, tak na reziduálních spektrech u kterých byla zvýšena relativní variabilita odstraněním Gaussovského trendu přítomného ve všech spektrech karbonátů. Kombinací výsledků analýz a metaanalýz originálních i reziduálních spekter bylo možné téměř jednoznačně určit provenienci vzorků ze všech studovaných lokalit. Jako doplňková metoda pro klasifikaci spekter bylo použito aglomerativní hierarchické shlukování. Ze 72 různých způsobů výpočtu shlukování byl na základě počtu správně klasifikovaných spekter vybrán nejvhodnější způsob pro originální i reziduální data. Druhá část této práce představuje analýzu katodoluminiscenčních spekter apatitů z různých hornin zahrnujících granit, gabro, durbachit, ryolit, pararulu, kvarcit a granulit. Další analyzované...
Ravennate Marble Trade in the Late Antiquity: Material from the San Severo Complex
Tůmová, Helena ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Bouzek, Jan (oponent) ; Cantini, Federico (oponent)
Předmětem dizertační práce je studium obchodních mechanismů pozdně antické Ravenny z hlediska množství, typu a provenience importovaných kamenných artefaktů (fragmenty architektonické dekorace, obkladových desek, opus sectile, sarkofágů), a to na základě studia archeologického materiálu pocházejícího z lokality basiliky a kláštera San Severo v přístavu Classe (Ravenna). Ravenna představovala v 5. a 6. stol. n. l. významné administrativní a kulturní centrum, v němž se střetávaly prvky západního i východního umění a v němž se soustředil obchod a výroba. Kamenné artefakty pocházející z lokality San Severo v Classe byly analyzovány pomocí archeometrických metod, respektive na základě kombinace archeologického a geologického hlediska (makroskopické, geochemické a mineralo-petrografické analýzy) a dále na základě kvantitativního vyhodnocení. Mnoho vědeckých prací, věnovaných ravennskému umění a pojednávajích také o tématu ravennských "mramorů", často předpokládalo prokonéskou provenienci a čilé obchodních vztahy mezi Ravennou a Konstantinopolí, která byla prostředníkem a styčným bodem mezi východními lokalitami a Ravennou. Hypotézu provenience z Prokonésu podporuje častý výskyt prokonéského mramoru v celém antickém Středomoří. Pro určení provenience vybraných vzorků bílého mramoru byly využity...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.